onsdag den 18. juli 2012

mobning på facebook

Hej bloggen! Jeg har virkelig brug for at komme ud med det her. Jeg synes at mobning er blevet værre igennem årene på internettet, og her snakker jeg især om facebook. Jeg ser konstant folk der bliver svinet til på deres billeder, og statusser. Folk der bliver hakket ned på, og nedgjort på det groveste. Jeg tror folk ofte glemmer at stille sig det her vigtige spørgsmål: Hvad nu hvis det var mig? Hvad nu hvis jeg ikke kunne lave en status på facebook uden at skulle blive rettet? Hvad nu hvis jeg ikke kunne sætte et billede ind af mig selv, uden at blive kaldt for klam? Jeg ved godt at der er nogle personer man slet ikke kan tage, men derfor bør man også lade dem være. Jeg kan absolut ikke et noget formål i at svine dem til. Det sætter bare en i et dårligt lys. Det kan godt være at vi i Danmark har rettigheder, og ytringsfrihed, men det betyder ikke at man skal ligge hjertet til side, og mobbe andre. Jeg tror der er rigtig mange mennesker der udnytter at de kan sidde og svine andre til, bare fordi de sidder i sikkerhed bag en skærm. Jeg tror ikke det er særlig mange mennesker der tør sige sådan noget i virkeligheden. Man er ikke sej, fordi man mobber, og man får ikke mere respekt, hvis det er det man søger. Nej, for når man finder ud af at det er forkert, så får man det dårligt med sig selv. En ting jeg virkelig synes er totalt afskyeligt, det er hadegrupper! Hvordan kan man tænke sådan: Jeg keder mig sku lidt idag, nu vil jeg lave en hadegruppe, hvor jeg sviner en person til på det groveste! Jeg synes det er så svinsk. Jeg tror ikke folk ved hvor ondt det gør. Jeg ved godt jeg ikke kan udtale mig om sådan noget, da jeg ikke selv har oplevet det, men jeg tror ikke ligefrem det er rart. Jeg hader når folk bruger: Vi har ytringsfrihed, som et argument. Gu' fanden har i da ytringsfrihed? Men i er også mennesker der har følelser! Alle har følelser, om så de kan lide det eller ej. Jeg ved at hvis nogle siger noget til grimt til dig, så gør det ondt. Det kan godt være du kan tage det. Men du ved det gør ondt inderst inde. Jeg ved virkelig ikke hvad man kan gøre ved det her mobning på facebook. Men jeg håber virkelig mit indlæg vil inspirere en masse mennesker, så de måske vil gøre en indsats. Med det mener jeg at snakke med dem som bliver mobbet, og måske prøve at støtte dem. Eller tage fat i dem der mobber, og sige at det faktisk ikke er okay. Jeg tror ikke der er mange der tænker over konsekvenserne ved mobning. Ja, guys, det kan altså føre til selvmord. Selv på internettet. Så tænk jer om. Det ville ikke være fedt at have blod på ens hænder. Det ville være forfærdeligt, og ens samvittighed ville æde en op til sidst. Så stop mobningen, før det er for sent. Støt hinanden, og spred glæde. Verden ville blive 100% gange bedre hvis vi alle spredte lidt glæde. Knus her fra! ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Søg i denne blog

Mine sidevisninger ♥

Hvad vil du læse mere om på min blog?

Mine elskede faste læsere ♥